Disse 5 ting kan du sælge
Din online business er kun en forretning, hvis du sælger noget. Du kan lave en smuk side, have en masse læsere på din blog og gode links og freebies, men hvis du ikke kan omsætte alt det ”smukke” til cool cash, har du ingen forretning.
Så hvad vil folk købe af dig?
Generelt betaler vi gerne penge for noget, der er:
- Nemt og hurtigt
- Done-for-you services
- Statusrelaterede ting
- Konkurrencefordele
- Adgang til kilden: Dig!
1. Nemt og hurtigt
Man kan finde rigtig meget info om alt muligt på nettet, så hvis du bare tilbyder mere viden, får du ikke kunder i butikken. Folk vil have et eller andet resultat og de vil have det NU. Hurtigt.
Ingen vågner op og tænker: I dag vil jeg købe noget mere information. Nej, de vågner op og tænker: I dag vil jeg købe information, der hjælper mig hurtigt og præcist med at nå mit mål. Folk vil have hurtig hjælp. De vil have info i overskuelige bidder om præcis det, de mangler info om. De vil have det serveret, så de nemt og hurtigt kan gøre det, de skal gøre med den info.
Så jo mere du kan fremskynde deres transformation, jo mere værdifuldt vil dit produkt være. Du skal give dem indlysende genveje, tjeklister, arbejdsark, skabeloner, håndbøger, cases osv. Ting, der sikrer, at de kommer hurtigt og sikkert frem til resultatet – det mål, de har.
Folk længes ikke efter at blive overdynget med info. De længes efter forenkling, klarhed – alt det, der er nemt og hurtigt.
En vellønnet marketing strateg sælger ikke sin viden. Han sælger det, der er allervigtigst for kunden, nemlig LØSNINGEN. Viden er vejen til resultatet. Du skal sælge RESULTATET.
2. Ydelser
Folk vil gerne betale for, at du fjerner deres problem. Det er jo den ultimative genvej at få en anden til at tage bøvlet. Så de betaler dig for at gøre det, så du kan levere det færdige resultat til dem i stedet for at vise dem, hvordan de selv skal gøre det.
Et typisk eksempel på det her fra min egen biks er opsætning af en wordpress hjemmeside, en email service eller en kursusplatform. De kunder vil bare gerne i gang med det, der er det egentlige for dem og det er ikke alle de tekniske systemer og opsætninger.
3. Status
Folk vil også gerne betale for at opnå status. De vil gerne vise deres venner, at de har noget, der er ”cool”. Det er en af grundene til, at Apple fortsat kan få så meget mere for alle deres enheder end andre på computer – smartphone – smartwatch- markedet.
Deres ting er ikke dyrere at fremstille, men det, at de er så dyre, fortæller omverden ”at jeg har råd til det”.
Så hvis du kan give dine kunder et certifikat eller noget, der har samfundsmæssig status, så er det noget, folk gerne vil købe. Det kan være et VIP-program, hvor folk har direkte adgang til dig som specialist eller kendis. Det kan være live events, et særligt webinar, noget, der kun sker én gang. Det kan være muligheden for at komme på en rangliste over folk, der er bedst til et eller andet.
Relateret til dette er også særlige oplevelser – en rejse til et eksotisk sted, dykke med spækhuggere, osv. Folk vil gerne betale for helt specielle oplevelser og erfaringer, som giver dem en særlig status. De vil betale penge for at stå på en venteliste til en rumrejse! Hvorfor? Fordi der er status i det. Folk elsker at kunne deltage i noget, som andre ikke kan.
4. Konkurrencemæssige fordele
Folk vil gerne betale for at blive bedre til noget og dermed have en konkurrencemæssig fordel. Det kan være i forretningslivet eller privat. Det kan være mastermind grupper, supervision, eneundervisning, osv.
5. Adgang til kilden
Hvis du er ekspert, vil folk gladelig betale for at få direkte adgang til dig, så de kan suge dine guldkorn. Tænk på, hvordan Clinton og Obama rejser hele verden rundt og deltager i middage, hvor folk betaler i tusindvis af kroner for at sidde i rummet.
Du behøver ikke at være amerikansk ex-præsident eller berømthed for at dette også kan være en god idé for dig: Du kan tilbyde direkte adgang til dig og din viden. Det kan være et fysisk møde, over skype, adgang til din særlige mail, som du personligt besvarer på kort tid, svar via personlig besked i messenger/Facebook, osv.
Der er masser af muligheder.
Hvor passer du og din business ind?
Lav en brainstorm, hvor du ser på det, du tilbyder nu og hvad du kan gøre for at tilbyde endnu mere værdi og tjene mere.
Hvis du bare tilbyder en e-bog, så er du bare én i det uendelig hav af folk, der allerede gør det. Gratis eller meget billigt.
Find ud af, hvad dine potentielle kunder virkelig ønsker, hvad deres ideelle resultat er og brainstorm på de 5 punkter ovenfor og find ud af, hvordan du kan tilbyde dine kunder en fantastisk oplevelse.
De skal have en WOW kundeoplevelse.
Så har du nemlig en kunde for livet!
Jeg håber, du har fået brugbare tips og hjælp til at finde ud af, hvad du kan sælge til dit publikum.
Hvis du stadig er usikker på hvad og til hvem, så tjek lige boksen herunder, hvor du kan finde et helt nyt gratis kursus skræddersyet til dig!
Hvis det er hjælp til det tekniske eller til sparring, du søger, så kan du også få det! Se her hvordan.
Der er hjælp at hente til dig, der gerne vil sælge noget til dit publikum!
Jeg vil gerne invitere dig indenfor i et af vores gratis minikurser:
Sælg til dit publikum.
Sådan tilbyder du de rigtige produkter til dit publikum hver gang.”
Gratis minikursus til dig, der bøvler med at få gang i din online business eller skal til at begynde at sælge produkter eller ydelser.
Kurset består af 4 korte lektioner, et resumé og 2 mini teori-lektioner.