Brug 80% af din tid på det, der batter noget
Vi kan ikke overkomme det hele som solo-selvstændige…
Mange af os prøver. Vi kigger på dem, der er større, dygtigere, har været i gang i længere tid, er mere kendte end vi er. Vi vil gerne det samme som dem.
Det går bare ikke. Der er alt for mange bevægelige dele i online business.
Guruerne har perfekte hjemmesider, interessante mails og lægger smarte ”solskinsbilleder” ud af dem selv og deres perfekte liv på alle sociale medier til deres tusindvis af følgere.
Men det er lagt fra virkeligheden (også fra deres virkelighed!!) og det fungerer ikke for dig eller mig.
Du har et stramt budget, meget lidt tid og vil selvfølgelig helst bruge din tid på din ekspertise og passion.
Du kan ganske enkelt ikke overkomme at være på alle sociale medier, skrive blogposts og lange e-mailsekvenser, lave webinarer, Facebook lives, Instagram stories, YouTube, spørgeundersøgelser, online kurser, tilmeldingsformularer, masser af fede freebies, vedligeholdelse af hjemmeside, landingssider,… (listen er m-e-g-e-t lang)
Så stop med at forsøge.
Resultatet bliver ikke godt.
Du skal vælge.
Vælge klogt.
Det er fint at få ideer fra de etablerede navne, men du skal vælge din egen strategi med hård hånd. Hvad vil dine potentielle kunder og klienter gerne have og hvor ligger dit geni?
Hvad er det, DU skal bruge 80% af din tid på? Så du kan udvikle din forretning, bruge din tid på det, du er bedst til, det du brænder for og som er det, der er hele grundlaget for din virksomhed?
Stil dig selv spørgsmålene:
- Hvad er vigtigst for mig? Altså: Hvorfor gør du det, du gør? Hvad driver dig?
- Hvad er vigtigst for min business? Altså: Hvad vil gavne din virksomhed allermest lige nu?
- Hvor befinder mine potentielle kunder sig? Er de på Facebook, instagram, i bestemte grupper på social medier,..?
- Hvordan skal de opdage mig? Altså: Gør du noget for at gøre opmærksom på dig selv, som f.eks. at hjælpe i en Facebook gruppe eller forventer du, at de falder over dig på en google søgning?
- Ved de overhovedet, at jeg har noget til salg? Altså: Har du fortalt dem om dine skønne produkter, der kan ændre små eller store ting i deres liv?
- Hvordan skal jeg markedsføre mig? Google, Facebook/instagram annoncer, opslag i brugsen, på biblioteket, på messer…?
- Hvad kan jeg automatisere/effektivisere i min business? E-mailskvenser, skabeloner til alt (min kæphest), outsourcing af opgaver,…
Og så husk:
Du ikke er centrum i dit publikums liv.
Det er slet ikke sikkert, at de kan huske præcis, hvem du er eller hvad du tilbyder, når du pludselig dukker op i deres indbakke eller nyhedsfeed.
Derfor..
skal du minde dine abonnenter og følgere om dine fantastiske produkter og ydelser.
Lave et tilbud, en god og nyttig freebie eller helt enkelt fortælle om dine produkter og/eller ydelser i opdateringer på sociale medier.
Jeg får jævnligt nye kunder, som i min e-mailsignatur ser noget, der gør dem nysgerrige. Man ved aldrig, hvad der lige trigger kunder til at købe, så sørg for, at du er synlig og brug alle de steder, du er, til at gøre opmærksom på dig selv.
Sælg til dit publikum.
Sådan tilbyder du de rigtige produkter til dit publikum hver gang.”
Gratis minikursus til dig, der bøvler med at få gang i din online business eller skal til at begynde at sælge produkter eller ydelser.
Kurset består af 4 korte lektioner, et resumé og 2 mini teori-lektioner.
Jeg har et par spørgsmål til dig, inden du starter og lige efter lektionerne, som jeg håber, du vil besvare.
Din mening betyder nemlig rigtig meget. 🙂