Du kommer ikke uden om branding
Hvis din virksomhed er lille, måske er du den eneste medarbejder, så tænker du muligvis, at branding ikke er noget for dig. Du kunne ikke tage mere fejl!
Branding er vigtig for alle – uanset om din virksomhed er stor eller lille
Dit brand er dit filter
Vi kan nu markedsføre, sælge og servicere kunder i princippet i hele verden, men husk på at det modsatte er også muligt. Du har ikke længere kun konkurrence fra dine kolleger i samme by eller region. Du konkurrerer nu med alle uanset, hvor de bor. Skype, smartphones, nettet, sociale medier, alverdens apps kan kompensere for afstande og dine kunder har frit valg på alle hylder.
Derfor er det ikke længere muligt at ignorere sit brand.
Du skal samle formål, vision, passion, strategi, service og professionalisme i en brandplatform, der giver dine kunder et overbevisende produkt, en unik service og en uforglemmelig oplevelse og skabe et uimodståeligt brand.
Kunderne har m-a-n-g-e muligheder
Hvis kunder ikke kan beslutte sig, plejer de at vælge én af flg. 3 muligheder:

Kundens kendskab til dit produkt, pris og tilgængelighed er ikke effektive måder at skille sig ud fra dine konkurrenter på.
Du skal der imod adskille dig ved at være unik.
For at skabe et uimodståeligt brand, skal du have helt styr på følgende 4 emner:
1. Dig/din virksomhed
2. Dine kunder/klienter
3. Dit løfte til dine kunder
4. Din brandplatform, der er krydsfeltet mellem de 3 første emner.
Det tager tid og kræver omhyggeligt arbejde, indsigt og vision. Det er de 3 første punkter, der skal arbejdes med for at kunne samle det hele til et stærkt fundament – din brandplatform:

Figuren finder du i arbejdshæftet, som du kan downloade herunder.
Hent dit gratis arbejdshæfte her & kom i gang med at skabe dit uimodståelige brand
Andre artikler i serien om branding: