Hvad vil dine kunder have?

Overraskende få virksomheder præsenterer et letforståeligt brand. De forklarer ikke tydeligt, hvad deres forretning går ud på. Deres hjemmesider er forvirrende, brugerUvenlige og dårlige. Der er tydeligvis ikke styr på deres online platforme, manglende eller forældede opdateringer, dårlige brochurer, osv. Det gider folk selvfølgelig ikke. Når de møder den slags sider, bliver de frustrerede, irriterede og smutter igen. HVAD ELLERS?

Don't make me think

I 2000 udgav Steve Krug bogen “Don't let me think” og den har været en bibel for mange webdesignere og udviklere lige siden. Den forklarer principperne for intuitiv navigation på hjemmesider og brugervenlighed.

Titlen (og indholdet!) er genial, for selvfølgelig skal det ikke være nødvendigt at tænke for at forstå en hjemmeside.

Det samme gælder for brands.

Branding handler om følelser

Vi træffer nemlig først og fremmest vores beslutninger med følelserne. Først føler vi noget og derefter tænker vi – bruger fornuften. Men følelserne kom først og har påvirket vores beslutning, inden fornuften kom på banen.

Det skal være:

brand, kort, intuitivt, genkendeligt

Så hvad er det dine kunder gerne vil have?

0%
De vil have VÆRDI
0%
De vil have nemt, intuitivt
0%
De vil have løst deres problem

Du skal sælge fordele

Alle spørger sig selv HVER ENESTE GANG de overvejer et køb: Hvad får jeg ud af det?

Det spørgsmål skal du besvare igen og igen i al din kommunikation på din hjemmeside, dine sociale medier, dit marketingmateriale, ALLE STEDER.

Hvis du svarer på det spørgsmål, så adskiller du dig fra dine konkurrenter, du inspirerer dine kunder og du får større succes med din virksomhed.

Hent dit gratis arbejdshæfte her & kom i gang med at skabe dit uimodståelige brand.