Blogging tips
Du kan blogge på din egen side eller du kan gæsteblogge, hvis du ikke kan overkomme at passe din egen blog. Uanset, hvor du gør det, er det vigtig at blogge, for det er med til at demonstrere, at du er specialist og ekspert på dit felt.
Sammen med sociale medier kan din blog være en vigtig del af den samtale, du har med dine følgere. Dine læsere kan evt. lægge en kommentar og du kan interagere med dem der. Og som nævnt mange gange før: Søgemaskinerne elsker nye indlæg og de gennemsøger konstant nettet for at finde nyt indhold.
Det er grund nok! Der skal simpelthen ske noget på din hjemmeside, for at den skal klare sig godt i søgeresultaterne. Du skal huske, at:
Google (og alle de andre søgemaskiner) er en forretning
De forsøger uafbrudt på at levere så gode og relevante søgeresultater til brugerne som overhovedet muligt. Søgemaskinernes job (og hele eksistensberettigelse!) er at finde og vise det, der er mest nyttigt for brugerne. Finde det, de er kodet til at tro passer bedst til brugeren. Derfor er blogging og aktivitet så vigtig. Du skal flirte med søgemaskinerne – gøre dig interessant – for det sikrer, at folk finder dig! Og det er måden, du bliver kendt på.
Content strategiens formål er at levere den rigtige viden til den rigtige person på det rigtige tidspunkt!
Blogging tips
- Prøv at være relevant i forhold til årstiden – sæsonen, det der foregår i samfundet lige nu… Du kan finde en sød, sjov, interessant video på YouTube, som understreger din pointe.
Ved at bruge emner, ting, der sker her og nu, så hjælper det din blog. Hvordan? Du bliver fundet i søgninger og set af mange og det er en måde at få nye læsere på. Og en af pointerne med at have en blog er at få flere læsere og dermed flere potentielle kunder.
- Du kan skrive om undersøgelser, nyheder inden for dit fag.
- Du kan poste billeder med citater på
- Du kan dele tips og citater – Citater giver en masse trafik, især på sociale medier
Du kan ikke satse på, at folk husker din blog og at de kommer tilbage for at læse den. Det sker ikke. Vi bliver bombarderet med info, så det husker vi simpelthen ikke, men ved at give folk muligheden for at tilmelde sig RSS eller en liste, der kun giver blog opdateringer, kan du få fat i dem.
Endelig skal du også huske gæsteblogging.
Hvis du har en kollega, ven eller følger blogs, der henvender sig til det samme publikum som dig, så er det oplagt at lave en gæste blog og dermed nå ud til flere læsere.
Jeg har udarbejdet en guide med arbejdshæfte til de 6 artikler om content marketing: Content marketing med arbejdsark til din strategi og plan.
Du kan hente den her:
Andre artikler i serien om content marketing: