Foredrag & undervisning.

Det er mange år siden, jeg for første gang blev hyret til at holde et foredrag. Det var på en højskole og jeg var meget nervøs, både før, under og efter foredraget! Men det var spændende og snakken over kaffen med nogle af tilhørerne bagefter, var så givende, at det blev noget, jeg gerne ville gøre igen.

Nu har jeg holdt utallige oplæg, holder meget af det og føler mig tændt og godt tilpas undervejs og det har været meget givende for min virksomhed.

En virkelig god måde at lave content marketing på er ved at dele din ekspertise direkte foran et publikum. Det kan være live på en scene, live via et webinar, et optaget webinar eller video.

Gratis præsentation, demonstration eller foredrag foran et publikum, hvor du deler ud af din ekspertviden, er content marketing og kan være en meget vigtig og givtig del af din content marketing strategi

Du vil nå ud til folk, der ikke på forhånd kender dig. Du vil stå foran dem med din ekspertviden og informere dem, underholde dem og besvare deres spørgsmål. Det er en overbevisende måde at vise dit værd på. Publikum vil automatisk se dig som ekspert, fordi du træder frem og fordi du er hyret af værten til at gøre det.

Hvor?

Det kan være i en netværksgruppe, på det lokale bibliotek eller sportsklub – det er helt ligegyldigt hvor. Det der er vigtigt er, at du er blevet bedt om at komme og dermed er du ekspert.

Det er en fremragende måde at opbygge både dit ry som ekspert og din forretning.

Content strategiens formål er at levere den rigtige viden til den rigtige person på det rigtige tidspunkt!

oplæg, content marketing

Undervisning

Hvad kan du undervise i?

  • Din ekspertise
  • Din erfaring
  • En bestemt metode, teknik eller teori
  • En gennemgang af en case

Det kan være, at du kan undervise i det samme på flere forskellige niveauer i små eller store grupper.

Lige meget hvad du vælger, så gør det ordentligt

Kvaliteten både i materialet, i teknikken og i din fremtoning skal være i orden. Der er ingen undskyldning for dårlig kvalitet. Det skader dig, du mister troværdighed, indflydelse og salg.

Hvor kan du undervise?

Du kan undervise foran et levende publikum, på din egen eller andres hjemmesider og endelig kan du dine egne sociale medier.

Der er rig mulighed for at undervise både live og optaget på de sociale medier og nå ud til folk, der hvor de er.

Du kan bruge live på de fleste sociale medier eller du kan lægge videoer op redigerede eller uredigerede, som om det foregik live.

YouTube kanal

YouTube er oplagt, hvis du gerne vil ud til mange. Det er stort, det er forbundet med Google og det er gratis. Du kan lave fine videoer og dele dem med hele verden fra din egen konto. Der er redigeringsværktøj, udgivningsstyring og masser af hjælp at hente plus du kan annoncere og på den måde nå ud til dine kunder og klienter. Find YouTube annonceguide her

Facebook, Instagram, og de fleste andre sociale medier har live er også blevet stor og med målretning og annoncering er det bestemt også et attraktivt sted. Alle de andre relevante sociale medier tilbyder også live nu, så du kan vælge og vrage.

TIP:

Husk, at du ikke ejer de sociale medier. Der kan ske ændringer, som ikke gavner dig. Din konto kan blive lukket eller noget af dit materiale kan blive fjernet. Det er derfor en god ide at have sit materiale liggende et sted, hvor du betaler huslejen og derfor bestemmer…som f.eks. din hjemmeside eller blog.

Det var sidste artikel i denne lille content serie. I næste uge skal vi tale om branding.

God fornøjelse med din content fremstilling.

På glædeligt gensyn,