Nemme strategier, der kan sikre dit daglige cash flow

Uanset hvilken type onlinevirksomhed, du har, skal du hver dag gøre en indsats for at sælge dine produkter og ydelser. Du skal sætte et system op, der hver eneste dag arbejder for dig, som fremmer din virksomhed og dermed din indtjening.

Din indtægt kan deles op i 

  • Her og nu indtjening
  • Det, der kommer lidt senere

Nogle aktiviteter tager få minutter, andre flere timer. Fælles for dem er, at de fører til salg og dermed putter penge på din bankbog – ikke nødvendigvis omgående, men sikkert, hvis du arbejder vedholdende efter din plan og leverer til tiden.

Min egen business plan

Min business plan er bygget op af mange forskellige indtægtsstrømme. Det anbefaler jeg alle at gøre, for indtjeningen på de forskellige produkter og ydelser svinger efter årstiden, ferieperioder, helligdage, sygdom, uforudsete forhindringer, globale kriser(!!)..alt muligt og talemåden med gyngerne og karrusellerne er spot on (… så de kan tjene ind på gyngerne, hvad de har mistet på karrusellen).

Nu er din virksomhed jo ikke en spilleautomat, som bare spytter 1000 kronesedler ud og derfor skal du planlægge den daglige indtjening.

Opret og brug en Content kalender. Du kan oprette den i alle mulige software alt efter behag eller skrive den i en papirkalender. Det er ikke vigtigt. Det Content kalenderen skal give dig er overblik og ro. Sørg for at være mindst 30 dage foran og helst 60 dage, netop fordi der altid sker noget uforudset. Du skal ikke fylde hver eneste dag ud 60 dage ud i fremtiden. Der skal være plads til de opgaver, der kommer ind fra højre, men de faste opgaver som udsendelse af kampagner, udgivelser, mails til din liste, opslag på SoMe og artikler på din blog skal plottes ind.

Koordiner dine aktiviteter og tilbud. Hvis du f.eks. afholder en Facebook live, så giv dine abonnenter besked. Send en mail med info, så de kan gå på live, hvis de ønsker det og send dem et link efterfølgende, så de kan se det som replay.

Hvis du har tilknyttet affiliate partnere, så sørg for at de er klædt på til at reklamere for dig. Giv dem aktuelt materiale og motiver dem til at gøre en indsats.

Hvis du arbejder med klienter og samarbejdet lakker mod enden eller der kommer en naturlig pause i jeres samarbejde, så se dig om efter nye muligheder og projekter, inden du afslutter den igangværende klient eller opgave.

Hvis du selv er affiliate partner, så planlæg efter deres kampagner. Brug det materiale, du får, til glæde for dine følgere og din egen langsigtede indtjening.

Brug din e-mailliste

Det tager ikke lang tid at skrive en mail og mulighederne for Her&Nu penge er uudtømmelige.

Du kan

  • give dem et godt tilbud på et af dine produkter
  • give dem en rabat, der gælder helt eksklusivt for dine abonnenter
  • tilbyde privat coaching i et bestem emne
  • fortælle om et produkt, du har en reklameaftale med

Afsæt mellem 15 min. og 2 timer alt efter hvor erfaren, du er i mailskrivning. Jo mere systematisk, du arbejder og jo hyppigere, du skriver, jo hurtigere går det.

Vælg et tilbud, der passer til din målgruppe. Altid. Jo bedre, du matcher et tilbud til dit publikum, jo mere salg vil du få. Det er jo ret indlysende, men alligevel noget mange overser. Så hvis du har en liste, der består af flere forskellige persona-typer, så er det smart at segmentere dem, enten via tags eller egentlig segmentering, og så sende forskellige e-mails ud til de forskellige segmenter baseret på deres interesse.

Giv et tilbud pr. e-mail – endnu bedre: Lav en sekvens, som du sender ud over flere dage. Hvis et tilbud er værd at promovere én gang, er det værd at promovere flere gange.

Lav en opsigtsvækkende (og selvfølgelig sand) emnelinje. Det er emnelinjen, der får folk til at åbne mails, så den skal være overbevisende og friste, men du skal aldrig snyde folk til at åbne med en emnelinje, der ikke matcher indholdet. Hvis de føler sig snydt, bliver de ikke glade og de vil ikke tro på dig fremadrettet … og folk, der føler sig snydt vil melde sig fra din liste.

Emnelinjen må gerne være sjov, finurlig osv., men de skal kunne se, den kommer fra dig (og ikke en oversmart skribent) og så skal den være relateret til det, e-mail handler om.

Vær interessant i dit indledende afsnit. Når dine abonnenter har åbnet din e-mail, så kan du sætte ✔️ved første udfordring, MEN opgaven er ikke løst endnu, for hvis du vil fastholde dem og sælge noget til dem, så skal de læse mailen! Det er en gammel kending, men en kort historie er den perfekte start. Storytelling fanger. De fleste elsker en god historie, men hold den kort. Et eller to afsnit og så lav en elegant overgang til e-mailens egentlige emne.

Hav altid – i hver eneste mail – en stærk Call to action. Fortæl folk, hvad de skal gøre!
Husk, at de fleste læser deres e-mails på mobilen, så sørg for, at dine links ligger på deres egen linje, så de er nemme at klikke på og så send altid en testmail til dig selv, inden du sender ud til listen.

Bonustip:

Send dine mails ud først på dagen og genudsend så mailen til dem, der ikke har åbnet dagen efter. Hav en ny emnelinje klar til det og indsæt evt. en lille 2-3 sætningers indledning om, at de måske ikke har set mailen, hvis det vil få dig til at føle dig mere tilpas med genudsendelsen.

ConvertKit er min foretrukne e-mailservice-udbyder med brugervenlige formularer og landingssider/tak-for-tilmeldingen-sider, enkle tagging- og segmenteringssystem og avancerede automatiseringer.

Når du er klar til at arbejde seriøst med opbygningen af din e-mail-liste, er ConvertKit den indlysende løsning. Den kan helt sikkert integreres med de software, som du bruger til at opbygge dine online business og den betaler hurtigt sig selv. Vi bruger og anbefaler meget gerne ConvertKit, fordi den har alt, hvad man behøver for at starte og skalere sin e-mailmarketingsstrategi. Det er enkelt og nemt at overskue.

Du kan teste ConvertKits Creator plan og Pro plan fuldstændig gratis i 14 dage, se alle de smarte features og finde ud af om ConvertKit er det helt rigtige match – også for dig!

Eller du kan vælge den gratis plan, hvor der selvfølgelig er begrænsninger.
Den gratis plan inkluderer ikke brug af sekvenser eller visuelle automatiseringer. Gratis-planen giver dig mulighed for at oprette landingssider (ubegrænset), sende nyhedsbreve og sælge digitale produkter, så du kan komme i gang nu!

Du kan teste ConvertKits Creator plan og Pro plan fuldstændig gratis i 14 dage, se alle de smarte features og finde ud af om ConvertKit er det helt rigtige match – også for dig!

Eller du kan vælge den gratis plan, hvor der selvfølgelig er begrænsninger.
Den gratis plan inkluderer ikke brug af sekvenser eller visuelle automatiseringer. Gratis-planen giver dig mulighed for at oprette landingssider (ubegrænset), sende nyhedsbreve og sælge digitale produkter, så du kan komme i gang nu!