18 PDF arbejdshæfter, en ressourceliste og link til 6 Trello boards hjælper dig med at gøre din DRØM om et onlinekursus til virkelighed på få dage! NYHED: Hæfte med mere end 200 AI-prompts tilføjet!
Vil du bare ha' fremgangsmåden i enkle PDF-guides?
KURSUSSKABERENS VÆRKTØJSKASSE
Den perfekte værktøjskasse til dig, som drømmer om at skabe et onlinekursus.
Gør din drøm om et onlinekursus til virkelighed på få dage – også selvom du tidligere har givet op i forsøget, fordi du mistede gnisten totalt, blev overvældet eller bare ikke kunne finde tiden til at få det gjort!
Vi orienterer os mod digitale hjælpemidler. Endnu mere end tidligere og folk er hoppet på for at blive, fordi det er bekvemt, tidsbesparende og tilpasset den enkelte. Hvordan kan du ellers lære nyt lige præcis hvor og hvornår det passer dig?
KURSUSSKABERENS VÆRKTØJSKASSE
Kursusskaberens værktøjskasse er perfekt til dig, som drømmer om at skabe et onlinekursus hurtigt
Gør din drøm om et onlinekursus til virkelighed på få dage – også selvom du tidligere har givet op i forsøget, fordi du mistede gnisten totalt, blev overvældet eller bare ikke kunne finde tiden til at få det gjort!
Vi orienterer os mod digitale hjælpemidler. Endnu mere end tidligere og folk er hoppet på for at blive, fordi det er bekvemt, tidsbesparende og tilpasset den enkelte. For hvordan lærer man ellers nyt lige præcis hvor og hvornår det passer ind?
KURSUSSKABERENS VÆRKTØJSKASSE
er den helt rigtige løsning til dig, hvis du bare ha' fremgangsmåden i enkle PDF-hæfter
18 små PDF arbejdshæfter, en ressourceliste og link til 6 Trello boards hjælper dig med at gøre din DRØM om et onlinekursus til virkelighed på få dage! NYHED: Hæfte med mere end 200 AI-prompts tilføjet
Er du coach, konsulent, træner eller behandler, der primært arbejder med en-til-en-kunder?
Så har du kunder, klienter og følgere, som kan drage stor fordel af din ekspertise. Du ved det, men din tid er begrænset.
Og hvad med dem, der simpelthen ikke har råd til din tid?
Et onlinekursus giver dem mulighed for at lære af dig uden den helt store investering.
Og hvad med din egen tid? Med onlinekurser kan du frigøre tid til andre ting.
Måske vil du gerne arbejde mindre, måske har du andre ideer, du gerne vil forfølge i din virksomhed. Frigør tid og vælg selv! Onlinekurser giver dig muligheden, fordi du kan få andre indtægtsstrømme.
Men noget står i vejen…
Du er overvældet.
Der er så mange overvejelser og beslutninger, software og strategier. Formater og design. Du skal planlægge kurset, så dine kursister opnår de resultater, du lover dem. Du skal hjælpe dem undervejs, for ikke at tale om hosting og levering af kurset. Pyhh, det er overvældende bare at tænke på.
📣 Så lad mig præsentere løsningen:
Kursusskaberens værktøjskasse
For sandheden om onlinekurser er:
Det er svært på egen hånd. Det vil temmelig sikkert mislykkes.
Ikke pga. det tekniske. Det er lige til, men der er bare for mange andre ubekendte i ligningen. Og du aner ikke, hvor du skal begynde.
Derfor har jeg samlet denne værktøjskasse til dig.
Gjort det, jeg er bedst til, nemlig:
Delt den store, uhåndterlige klump af overvejelser, planlægning og beslutninger op i 4 enkle trin,
du kan gennemføre ét ad gangen.
RESULTATET: Dit eget ONLINEKURSUS
Der er arbejdsark til hvert eneste trin i processen, så du kan …
Der er arbejdsark til hvert eneste trin i processen, så du kan …
Her er, hvad de enkelte PDF'er indeholder
👇🏻 De er perfekte til DIG, der ikke gider se et hav af videoer, ikke orker 8 uger i en Facebook-gruppe med daglige FB lives og en masse andet overflødigt! 👇🏻
Arbejd dig hurtigt og sikkert igennem
ARBEJDSHÆFTE 1 (17 sider)
Din kursusidé
Du kan oprette et onlinekursus om hvad som helst og det er måske netop derfor, det er så svært at komme i gang. Dette arbejdshæfte guider dig gennem en nem 4-trins proces, hvor du vælger det helt rigtige kursusemne for dig og dit publikum.
ARBEJDSHÆFTE 2 (3 sider)
Din elevatortale
Hvis man vil sælge noget til nogen, så skal man først og fremmest vide, hvad man står for. Man skal kunne svare meget hurtigt, fuldstændigt tydeligt og helt entydigt på spørgsmålet: Nå, hvad laver du så?
ARBEJDSHÆFTE 3 (6 sider)
Din målgruppe og ideelle kunde
Inden du kan validere din kursusidé, skal du vide helt præcist, hvem du laver kurset til. Du skal kende din målgruppe og din ideelle kunde. Du finder vejledning, spørgsmål og ideelle kunderavatar-skema i hæftet.
ARBEJDSHÆFTE 4 (6 sider)
Kursusvalidering
Det spørgsmål, du sandsynligvis gerne vil have svar på er: Kan det sælges? Dette arbejdshæfte hjælper dig med at validere din idé, så du ikke spilder tid på at skabe et kursus, som ingen vil købe.
ARBEJDSHÆFTE 5 (5 sider)
Dine kursisters resultater
Du sælger ikke et onlinekursus, du sælger et resultat. Det er afgørende, at dine potentielle kunder helt præcis ved, hvad de kan få ud af at deltage i dit kursus.
Dette arbejdshæfte hjælper dig med at klarlægge resultatet. Hvis det ikke står helt skarpt, sælger dit kursus ikke!
ARBEJDSHÆFTE 6 (8 sider)
Kursets navn og beskrivelse
Navnet på dit kursus skal være overbevisende og synliggøre kursets værdi. Titlen skal meget gerne indeholde resultatet/fordelen ved kurset, for det gør markedsføringen meget lettere, når folk umiddelbart forstår, hvad de kan opnå.
Brug formularerne i dette arbejdsark til at finde den titel, der passer præcist til dit kursus og det resultat, du lover dine kursister.
ARBEJDSHÆFTE 7 (12 sider)
Kortlæg kursets struktur og indhold
Det kræver overblik at kortlægge og strukturere sit kursus på en meningsfuld, logisk trin-for-trin måde, som fører dine kursister sikkert i mål. I Kortlæg kursets struktur giver jeg dig den metode, jeg bruger, når jeg planlægger og skitserer kurser. Det er nemt, det giver overblik og vigtigst af alt: Det virker.
ARBEJDSHÆFTE 8 (10 sider)
Kend deres modstand
Hvad forhindrer din ideelle klient i at nå sine mål lige nu? Hvad forhindrer hende i at købe dit kursus? Ved at kende hendes modstand kan du planlægge og markedsføre dit kursus, så du netop tager højde for den modstand og de udfordringer, din ideelle kunder står med. Spring ikke dette trin over!
ARBEJDSHÆFTE 9 (3 sider)
Prisfastsættelse
Prisfastsættelse af et digitalt produkt kan være svært. Hvad er det værd? I dette arbejdsark giver jeg dig 6 strategier, der kan hjælpe dig med beslutningen og gøre det lettere.
ARBEJDSHÆFTE 10 (5 sider)
Tidsplanlæggeren
Mange er vældig begejstrede for selve planlægningen, men har svært ved at komme videre derfra. Denne planlægger skal hjælpe dig med at bryde dit kursus-projekt op i handlingsrettede trin, identificere tidsblokke for diverse opgaver og faktisk se fremskridt uden at blive overvældet.
ARBEJDSHÆFTE 11 (5 sider)
Strukturplanlæggeren
Man spilder ufattelig meget tid på manglende struktur. I dette arbejdshæfte viser jeg dig, hvad du kan gøre ved det! Om du overtager min metode, er ikke vigtigt. Det vigtige er, at du ser, hvordan det kan gøres og forstår, at du SKAL have en struktur, så du altid har overblik, kan finde dine ting og bruge din tid effektivt.
ARBEJDSHÆFTE 12 (6 sider)
Formaterne i dit kursus
Inden du går i gang med at udarbejde materiale til kurset, skal du beslutte, hvilke formater det skal indeholde. Dette arbejdshæfte hjælper med beslutningerne.
ARBEJDSHÆFTE 13 (4 sider)
Dine præsentationer
Få tips til, hvordan du udarbejder dine slidepræsentationer, så de engagerer og fastholder dine kursisters opmærksomhed.
ARBEJDSHÆFTE 14 (5 sider)
Om videooptagelse
Hvis dit kursus er videobaseret, hjælper tjeklisten i dette arbejdshæfte dig med nyttige tips og helt lavpraktiske tricks, som du især vil sætte pris på, hvis du udarbejder det hele selv.
ARBEJDSHÆFTE 15 (6 sider)
Hosting af onlinekursus
Dit kursus skal være tilgængeligt for dine kursister og derfor ”bo” et sted på nettet! I dette arbejdsark giver jeg dig et overblik over de forskellige muligheder.
ARBEJDSHÆFTE 16 (5 sider)
Supplerende materiale
Du kan sagtens selv udarbejde fantastiske dokumenter, som dine kursister vil elske.
Dette arbejdshæfte præsenterer mange forskellige muligheder og hjælper dig med beslutningerne.
ARBEJDSHÆFTE 17 (7 sider)
Den endelige test før salg
Når det hele er lagt på plads, skal du teste om alt virker og se dit kursus, som en kursist vil se det. Du skal teste alle overgange fra landingsside til køb og videre til levering af kurset. Dette arbejdshæfte hjælper dig med at gennemgå dit kursus og teste funktionerne, så du ved, at alting spiller og du kan være stolt af dit produkt. Dette er en meget vigtigt, sidste opgave i enhver kursusproduktion.
ARBEJDSHÆFTE 18 (6 sider)
Ressourceliste
Ressourcelisten består af nyttige oplysninger og links til forskellige variationer af de helt nødvendige redskaber i enhver kursusproduktion.
ARBEJDSHÆFTE 19 (1 side)
6 Trello boards
Du får 6 Trello boards, som du kan kopiere og gøre til dine egne. Det er boards til brainstorm af din kursuside, opstart og planlægning, opbygning og indhold af et lille kursus, workflow for produktion af et lille kursus og din ideelle kunde.
Arbejdshæfte 20 (44 sider)
NYHEDAI Prompts
Med Kursusskaberens værktøjskasse er du klædt på til at producere dit eget onlinekursus alene, men du kan med fordel bruge ChatGPT eller anden AI teknologi til idegenerering, korrektur, struktur og en hel del mere. I dette hæfte finder du prompts til enhver opgave i arbejdet med dit onlinekursus. Brug AI som sparringspartner og spar uanede mængder tid.
ARBEJDSARK OG TRELLO BOARDS
Kursusskaberens værktøjskasse ligger klar til omgående download lige nu
Der er arbejdsark og -hæfter, der fører dig nemt igennem ved at stille dig de spørgsmål, du skal tage stilling til undervejs,
så du kan komme fra drøm til virkelighed på meget kort tid.
Uanset, om du aldrig har lavet et digitalt produkt eller om du har et par stykker i bagagen, så kan Kursusskaberens værktøjskasse hjælpe dig: