Top 5 fejl på landingssider, der fører til: INGEN på din e-mailliste!

Denne artikel handler om de 5 mest graverende fejl og hvordan du undgår dem, for hvis din landingsside ikke konverterer, får du ingen på din liste og så sælger du ingen varer!

Din side ikke loader hurtigt nok

og så er folk væk. Det er de hårde kendsgerninger.

Besøgende er i forvejen ikke længe på en hjemmeside, så hvis siden loader langsomt, er de videre: De kom kun til brevsprækken – der blev ikke åbnet hurtigt nok – Adios amigo. Ingen gider vente på en langsom side.

Google har et handy redskab, der hedder PageSpeedInsights og selvom du måske ikke selv kan fikse et evt. problem, giver det dig indsigt og så kan du få nogen til at fikse det!

Indsæt din hjemmeside adresse og se, hvad der sker:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Du får en analyse for både mobil og computer. Virkelig nyttig side.

Der sker alt for meget på siden.

En landingsside skal kun én ting. Den skal opsamle e-mailadresser.

Hvis din side er alt for urolig og giver dine besøgene mulighed for at gå i alle mulige retninger, vil største delen af dem ikke gøre det, du gerne vil have dem til at gøre.

Siden skal være imødekommende og den kan have lidt eller meget info, MEN kun om det tilbud, som folk skal melde sig til for at få.

Der må ikke være noget, der distraherer dem eller gør dem usikre på, hvad de skal gøre. Du skal lede dem frem til den ene mulighed, der er.

Dårlig overskrift.

Du skal have en kort og interessant overskrift, for du har kun 2 sekunder og så er folk væk!

Gør dig umage med overskriften. Hvis den ikke fanger, får du ingen på din liste – uanset hvor god din info, du giver derunder og uanset hvor godt dit tilbud er.

Du lover noget, som ikke matcher det, de får.

Det er altid dårlig stil og aldrig en gangbar måde at opbygge sin liste på, især fordi de personer, der kommer på din liste, forventer noget andet, noget som du ikke leverer og derfor køber de intet af dig, hvilket er spild af deres tid og penge ud af vinduet for dig.

Du skal levere godt indhold, hjælpe dine kommende abonnenter, så de kan blive potentielle kunder og derefter kunder! Det er formålet med det hele og det lykkes ikke (og det skal det heller ikke!), hvis du narrer dem ind under falske forudsætninger. Hvis du vil sælge motionsudstyr, nytter det ikke noget, at du lokker folk ind i folden ved at love dem, at de kan komme sovende til resultatet.

Efter tilmelding sker der …ingenting!

Hvis din landingsside er det sidste folk ser, når de tilmelder sig, så står de bare der og tænker: “Hva’ nu?” Får de freebien eller hvad? Det vides ikke!

Som minimum skal du have en ”succesmeddelelse”, der fortæller dine nye abonnenter, at du har sendt noget til dem. Det kan være en lille popup eller en dedikeret ”Tak for tilmeldingen side”, hvor du kan begynde at servicere dine nye abonnenter, sige tak for tilmeldingen, fortælle dem, hvad de kan forvente af bekendtskabet og give dem forslag til, hvad de kan gøre, som det næste på din side.

Selve landingssiden kan laves på mange forskellige måder: Du kan lave den selv på dit WordPress site, bruge din e-mail serviceudbyder, hvis de tilbyder den mulighed eller bruge et af de dedikerede software, som f.eks. LeadPages, hvor du kan tilpasse et hav af præfabrikerede landingssider og tilmeldingsbokse.

Held og lykke med dit projekt og på glædeligt gensyn i næste uge,