Din hjemmeside er din vigtigste platform

I denne uge skal det handle om din hjemmeside og hvad den skal yde for dig og din business.

Det bliver en temmelig omfattende tekst til en enkelt indlæg, derfor har jeg

  • linket til tidligere artikler om hjemmesideopbygning og krav til hjemmesider
  • lavet 2 demovideoer om hhv.
    • “Hvorfor du bør vælge WordPress til din hjemmeside”
    • “Hvordan du kan indsætte formularer til opsamling af e-mailadresse på din WordPress hjemmeside”

Du kan desuden hente tjeklisten til revision af dine hjemmeside nederst i artiklen.

Lad os komme igang!

Din hjemmeside er omdrejningspunktet

for hele din online business og den bør aldrig reduceres til et elektronisk visitkort. Der skal ske noget på siden – mest af hensyn til dine læsere, men også af hensyn til søgemaskinerne, der let finder aktive sider og endnu lettere glemmer alt om passive sider. Søgemaskinernes fornemmeste opgave er at levere det, som vi søger efter! Derfor skal du også have dem i baghovedet. Det kommer vi meget mere ind på om 14 dage, når det skal handle om SEO.

Din hjemmeside skal være din bedste og mest pålidelige medarbejder. Ham, der aldrig holder fri, altid er frisk og veloplagt og altid er klar til at svare og levere svar.

Kan din hjemmeside bestå butler testen?

Artikel om WordPress temaet AVADA

Din hjemmeside er din vigtigste platform

Derfor skal du vælge WordPress

Jeg anbefaler altid, at du bygger din hjemmeside på WordPress. Det er der mange meget vægtige grunde til, men den vigtigste er, at så bestemmer du selv!

Det er nemt, super fleksibelt og ingen kan pludselig lukke din side eller begrænse dine muligheder:

Tilmeldingsformular på din WP side

Når dine besøgende er landet på din hjemmeside og de ser noget de kan lide, hvad så?

Så skal du give dem mulighed for at få mere, så de kan lære dig og dine ”produkter” bedre at kende.

Du skal have dem på din e-mailliste.

Det får du ved at tilbyde dem en uimodståelig freebie, som giver dem værdi.

Hvordan?

Ved at have en tilmeldingsformular på din side ….eller rettere: helst på hver eneste side!

Tilmeldingsformularen kan du lave via din e-mailserviceudbyder eller vha. diverse plugins.

Contact Form 7 er det mest benyttede plugin og man kan nemt forbinde sin e-mailserviceudbyder med Contact Form 7, så man kan lave helt simple kontakt- og tilmeldingsformularer OG få folk direkte på sin e-mailliste.

Du kan forbinde din hjemmeside med enhver e-mailserviceudbyder og på den måde opsamle e-mails, give dem deres freebie og udsende automatiserede sekvenser til dine nye abonnenter.

Det er ikke muligt at give en detaljeret vejledning, der dækker alle e-mailserviceudbyderne, men fælles for dem alle er, at din hjemmeside skal forbindes til dem via en API nøgle.

De forskellige e-mailserviceudbydere, som f.eks. MailChimp og Convertkit, har fine beskrivelser af, hvordan du rent praktisk gør, men du kan se selve funktionen herunder i denne lille demo video om formularer:

Sådan får du dem til at tilmelde sig

Dine besøgende tilmelder sig, hvis de ser noget, de gerne vil have, så som nyttig viden, der kan bruges her og nu, tips, tilbud og opdateringer om noget, der interesserer dem.

Husk altid på, at det er et ”noget-for-noget” spil.

Hvorfor skulle dine besøgende tilmelde sig ”bare” for at få et ligegyldigt nyhedsbrev?

Det er der ingen, der gør længere. E-mailadressen koster nogen. Den koster, at den tilmeldte modtager noget, der har værdi her og nu.

Det betyder, at du skal have en freebie, der er uimodståelig for dine ideelle kunder/klienter.

Det har jeg skrevet om her:

Din freebie: Den perfekte kundemagnet

Din uimodståelige freebie (Video)

Disse 5 ting kan du sælge

Så næste skridt for dig, hvis du ikke har lavet din uimodståelige kundemagnet, er: Stop alt andet og kom i gang!! Få lavet noget, du er stolt af og som servicerer og hjælper din ideelle kunde.
Min freebie til dig i dag er – selvfølgelig – en guide med forslag til formater og en tjekliste, så du nemt kan kreerer din perfekte freebie.

Du kan hente arbejdshæftet “Din freebie | Den perfekte kundemagnet” her:

Landingssider

Landingssider er sider, der har ét eneste formål:

Det kan f.eks. være

Fælles for dem alle er, at der ikke er navigation i toppen, ingen reklamer, ingen sidebar eller andet, der kan tage opmærksomheden væk fra det ene formål, siden har.

Der er flere software, der leverer færdige drag-and-drop skabeloner til landingssider, som f.eks. det mest kendte: Leadpages

Men du kan også sagtens lave dine egne landingssider på dit eget domæne.

  • Du opretter en ny side
  • Fjerner navigationen i top og bund
  • Fjerner evt. footeren helt, hvis der er noget, der kan forstyrre der
  • Skriver din tekst (det er faktisk den sværeste del!)
  • Styler siden med billeder, farver og illustrationer
  • Indsætter Call-to-action knapper

Siden er meget vigtig, for den skal konvertere dine besøgende til abonnenter eller kunder.

Business manager på Facebook er ikke det eneste markedsføringsredskab i din værktøjskasse.

Du skal opsamle e-mail adresser, for det giver dig mulighed for efterfølgende salg.

Det sker ikke direkte fra en Facebook annonce, men ved at føre dine potentielle kunder til en smuk og veltilrettelagt landingsside, der giver den besøgende svar på alt og derfor konverterer rigtig godt.

En lang og udførlig landingsside tjener flere formål:

  • Nogen har besluttet sig, inden de kom. De skal bare have dit produkt. NU. De klikker på den første købsknap, de finder.
  • Andre er usikre på, om du/dit produkt er det rettet match. De skal længere ned ad siden, inden de slår til og endelig er der dem, som bare ikke er klar lige nu. De har fået information og du har sået et par frø, som ligger og modnes, så de tænker på dig, når de er klar til dit produkt.

For at din landingsside skal konvertere, skal den matche din målgruppe, være fokuseret, besvare alle tænkelige spørgsmål, give social troværdighed og så skal den have et passende antal Call-to-action knapper.

Der skal ikke være noget at tage fejl af.

For at få folk ind på din landingsside, skal du give dem et incitament for det.

De klikker kun på annoncen, der fører til landingssiden, HVIS du tilbyder noget, de gerne vil have. Det er deres grund til handle. Derfor skal det, du tilbyder, være klart og tydeligt. De skal ikke være i tvivl.

Landingssiden skal give svaret. Den skal levere det, de kom efter. De skal mærke, at du holder ord.

Landingssider er mere end bare flotte sider, der indsamler e-mail-adresser.

De kan også konvertere passive besøgende til aktive og loyale kunder.

Den tone, du vælger, den grafik, du bruger og de anmodninger, du kommer med, skal derfor passer spot on på den besøgendes forventning, hvis du vil se konvertering. Den skal være tydelig og kortfattet, tilbyde et incitament og levere en målrettet besked til læseren.

Det er annoncen eller linket, der sætter det hele i gang, men det er landingssiden, der leverer/konverterer de grydeklare og forventningsfulde besøgende til glade kunder i din forretning.

 På glædeligt gensyn i næste uge!

Sælg til dit publikum.

Sådan tilbyder du de rigtige produkter til dit publikum hver gang.”

Gratis minikursus til dig, der bøvler med at få gang i din online business eller skal til at begynde at sælge produkter eller ydelser.

Kurset består af 4 korte lektioner, et resumé og 2 mini teori-lektioner.

Jeg har et par spørgsmål til dig, inden du starter og lige efter lektionerne, som jeg håber, du vil besvare. 

Din mening betyder nemlig rigtig meget. 🙂

Klik her for at gå til kurset

Har du brug for hjælp?

Jeg kan tilbyde dig hjælp i form af klippekort, pakkeløsninger, månedlig tilbagevendende service og coaching.

Avada temaet er selvfølgelig inkluderet i vores WordPress pakker. Du får ikke ekstra udgifter til det.