Onlinekurser øger din indtjening

Hvis du ikke lige kan se, hvordan et onlinekursus passer ind i din virksomhed, så skal du bare læse videre,  for digitale infoprodukter kan løfte enhver virksomhed og der er mange måder at gå til det på.

Du kan skabe digitale infoprodukter, der supplerer dine én-til-én ydelser enten før (som forberedelse) eller efter (som opfølgning på) en behandling eller coaching.
Du kan skabe små korte vejledningsvideoer, der hjælper dine kunder gennem en vanskelig flaskehals eller giver dem en nem genvej til apps eller software.
Du kan lave alt fra super korte minikurser til store, omfattende kurser, der giver dine kunder en uddannelse eller et certifikat.

Onlinekurser & digitale infoprodukter

Du har 24 timer i døgnet og din tid er din vigtigste og dyreste ressource. 

Du skal i gang med de digitale produkter, fordi det er den mest effektive måde at skalere og ekspandere din virksomhed på.
Med onlinekurser kan du nå ud til flere, sælge det samme produkt igen og igen uden yderligere omkostninger.

Det betyder, at du kan øge din indtægt og samtidig få mere frihed, for der er stor efterspørgsel efter komprimeret, fokuseret viden.

Hvad er et digitalt informationsprodukt?

Det er information, dine kunder har adgang til på en platform, via e-mail eller via direkte downloade straks efter, at de har investeret i det.

Der kan være en stejl læringskurve at udarbejde digitale info-produkter, men når du først har prøvet det én gang, har du knækket koden og så kan du producere alle de digitale produkter, du vil, når som helst og hvor som helst.

De digitale produkter er smarte og ultranemme at levere.

Der er hverken trykke-, pakke-, porto- eller leveringsomkostninger – og salg og levering er ikke afhængige af, om du eller andre er på kontoret.
Så det er nemt og profitabelt. Du udarbejder produktet én gang og sælger det igen og igen.
Og du kan levere laserfokuseret viden, der lige præcis løser dine kunders problem eller hjælper dem videre.

Tidligere artikler om onlinekurser:

Online kurser 

Guide til planlægning, ide og materialet i dit onlinekursus

Komplet guide hele vejen igennem ide, planlægning, produktion og udgivelse af dit onlinekursus

Om Content

Dit content – hvilket vil sige alt dit materiale: dine tekster, videoer, lydfiler – skal hjælpe, udvikle og føre din læser gennem de forskellige faser i deres kunderejse.

Du skal arbejde ud fra den opfattelse, at alt dit materiale skal kunne hjælpe dine ideelle kunder. Dine læsere skal kunne se, at dit content hjælper dem med at bevæge sig fremad præcis, derfra hvor de er i lige nu og det er værdifuldt for dem.

Formålet er naturligvis at sælge noget til dine kunder og kommende kunder. Vi driver selvstændig virksomhed, fordi vi kan lide det OG fordi vi vil tjene penge! Derfor bruger vi content marketing, der handler om at inspirere, hjælpe og være i dialog via værdifuldt materiale til abonnenter, potentielle kunder og kunder, dér hvor de er. På den måde opbygger og vedligeholder du langvarige og ikke mindst målbare relationer.

Den typiske kunderejse er:

Fremmed > besøgende på din hjemmeside eller platforme > abonnent > engageret abonnent og fan > kunde > tilbagevendende kunde, der glad anbefaler dig.

Din blog og dit nyhedsbrev er begge oplagte og vigtige steder at levere god og værdifuld content.

Og du skal have content til hver eneste punkt på vejen.

Du skal være tålmodig, for content marketing alene giver ikke lynhurtige resultater. Du kan med fordel kombinere din content marketing med Facebook annoncer, hvor du sender trafik til din blog og freebie og på den måde både får abonnenter og når ud til mange flere, end du ellers ville være nået ud til.

Når du annoncerer på den måde, får du hjælp af Facebook, for de kan godt lide, at du ikke kræver tilmelding allerede på landingssiden og derfor er den type annoncer billigere.

Sælg til dit publikum.

Sådan tilbyder du de rigtige produkter til dit publikum hver gang.”

Gratis minikursus til dig, der bøvler med at få gang i din online business eller skal til at begynde at sælge produkter eller ydelser.

Kurset består af 4 korte lektioner, et resumé og 2 mini teori-lektioner.

Jeg har et par spørgsmål til dig, inden du starter og lige efter lektionerne, som jeg håber, du vil besvare. 

Din mening betyder nemlig rigtig meget. 🙂

Klik her for at gå til kurset