Planlægning er nøglen til succes i online business

Uanset om du skal i gang med det første eller det femte online produkt, så skal du planlægge det.
Og der skal flere planer til. Du skal planlægge tidsrammen, så du ikke bliver en af dem, der aldrig bliver færdig. Du skal planlægge indholdet, så det bliver et godt, transformerende kursus for dine kursister og du skal planlægge, hvordan du vil udarbejde dit kursus.

Denne og den næste artikel kommer til at handle om de 3 planer.

Inden du går i gang, skal du finde ud af følgende:

  1. Hvad er formålet med dit kursus?
  2. Hvem er din målgruppe?
  3. Hvilke behov har dine kursister i forhold til læring?
  4. Hvilket resultat skal deltagerne i dit kursus opnå?
  5. Hvordan vil du levere din viden, så dine kursister får det ønskede udbytte af din undervisning?
  6. Hvordan vil du måle dine kursisters fremskridt/udvikling?

Det er på ingen måde en udtømmende liste over de ting, du er nødt til at overveje og planlægge, men det er spørgsmål, der er afgørende vigtige at kende svaret på, inden du går i gang.

Hvad er formålet med dit kursus?

Mange tøver med at springe ud som onlinekursusgivere, fordi de føler, at de ikke har viden eller erfaring nok til at optræde som ekspert. Og det er synd, for der er mennesker, der står og mangler lige præcis dét, du kan bidrage med.

En elev i 1. klasse synes, at en i 4. klasse ved alt. 

En elev fra 4. klasse kan sagtens undervise en elev i 2. klasse i matematik. Du behøver ikke være professor i dit fag for at kunne levere brugbar kvalitetsundervisning til dine kunder og klienter.

Du skal bare vide mere end dem.

Og så skal du huske at, du ikke skal lave kurser i det, du ikke ved, men i det du ved!

Du gemmer på en guldgrube af oplysninger, som folk har brug for og som de gerne vil betale for at få.

Måden, du omdanner din guldgrube af viden og erfaring til succesfulde kurser på, er ved at identificere, hvor dine kommende kursister er lige nu og hvor, de drømmer om at komme hen.

Det er derefter din opgave som kursusgiver at fylde hullerne – og dermed sikre resultatet – på en engagerende måde for netop den målgruppe.

Du skal løfte dine kursister. Du skal flytte dem fra ét sted til ét andet, skabe transformation og sikre, at de er tættere på målet efter at have deltaget i dit kursus end de var før. Det er det primære mål for et hvert seriøst kursus.

Det handler om at ændre noget i folks liv.

Og når du har fundet svar på dem, kan du besvare følgende:

  • Hvad er titlen på dit kursus (arbejdstitlen er ok)
  • Hvad er undertitlen?
  • Hvem henvender dit kursus sig til?
  • Beskriv ganske kort dit kursus og hvilke resultater det vil give dine kursister

De svar vil hjælpe dig med at finde formålet med dit kursus, hvem dine kursister er og hvordan du bedst hjælper dem.

Du kan hente arbejdshæftet med alle spørgmålene her:

I næste uge skal det handle om dig og hvor meget tid, du skal afsætte til at udvikle og udarbejde dit online kursus.

Spring ud i det. NU.

DEN ULTIMATIVE GUIDE

Lav dit eget online kursus med trin for trin vejledning

Sælg din viden og erfaring med online kurser

Bliv guidet igennem forberedelse, udarbejdelse og udgivelse af dit online kursus.

LÆR DET PÅ EN TIME

Kom godt i gang med Facebook annoncer.

Bliv guidet igennem opsætningen af din Facebook kampagne med 8 korte videoer og PDF guide.
Plus en annonceudgiftsberegner med videovejledning.