Pain Points: Ting, du skal du vide om dine potentielle kunder

Hvor godt kender du dine potentielle kunder?
Du har sikkert beskrevet mindst en kundeavatar. Du kender hendes alder, hendes indkomst og uddannelsesniveau. Du ved, hvor hun bor, hvor mange børn hun har og hvad hendes største drømme er.

Men ved du, hvad der virkelig driver hende?

Ikke, hvad hun ønsker sig (vi vil alle gerne have flere penge og fritid), men endnu vigtigere, hvad der er hendes største smertepunkter. Kender du dem? Når du finder ud af det, vil du ikke alene være i stand til udarbejde produkter og tilbud, der appellerer til hende, dine tekster vil blive markant bedre.

Tænk over det.

Hvis du ikke er særlig teknik interesseret, men alligevel i et anfald af ”nu prøver jeg lige at gøre noget” kommer til at vælte hele din hjemmeside, så vil WordPress og hjemmesider blive et enormt smertepunkt for dig.

Forestil dig så, at du finder en person, der ikke bare arbejder med WordPress, men som også deler eksempler på, hvordan hun har reddet sine kunders hjemmesider efter den slags katastrofer.

Hun har tydeligvis fikset dit største smertepunkt og du er solgt!

Det samme gælder for dine potentielle kunder.

Vis dem, at du kan hjælpe dem med at fikse eller undgå deres smertepunkter – eller endnu bedre fjerne dem fuldstændigt – så skaber du øjeblikkeligt en stærk forbindelse.

Du har muligvis allerede en god fornemmelse af, hvad der forårsager dine kunders smerte, men hvis ikke er der mange måder at finde ud af det på.

  • Tal med dem. Hvad spørger eller klager de oftest over?
  • Lyt med i grupper, fora, på sociale medier og andre steder, hvor dit publikum findes. Hvad kæmper de med?
  • Læserundersøgelser. De er – hvis spørgsmålene er gode – altid en rig kilde til virkelig god og nyttig information. Vær særlig opmærksom på de ord og sætninger dine læsere bruger til at beskrive deres problemer med.
  • Hold øje med dine kolleger/konkurrenter. Hvilke smertepunkter tager de fat på?

Når du har afdækket dine ideelle kunders største smertepunkter, har du et kraftfuldt værktøj, som du kan bruge – ikke kun i din salgstekster, men også til at hjælpe dig med at definere dine produkter og ydelser.

Hvis du kan hjælpe dine kunder med at overvinde de mest smertefulde problemer, de står over for, uanset om det er en mangel på selvtillid, it-forskrækkelse, lidelser, nybegynderudfordringer, frygt for at holde oplæg,…, vil du straks blive en meget mere værdifuld ressource i din branche og niche.

Og når du efterfølgende indarbejder de samme smertepunkter i dine salgstekster, vil dine konverteringer stige dramatisk.

Mange af mine læsere og kunders smertepunkt er Facebook annoncer.

Derfor har jeg gjort det nemt og billigt for dem at få hjælp.

Jeg har udarbejdet et “Lær det på én time kursus”, hvor jeg gennem 8 korte no-nonsens videoer viser, hvordan man gør.

 På glædeligt gensyn i næste uge!

LÆR DET PÅ EN TIME

Kom godt i gang med Facebook annoncer.

Bliv guidet igennem opsætningen af din Facebook kampagne med 8 korte videoer og PDF guide.
Plus en annonceudgiftsberegner med videovejledning.

Sælg til dit publikum [Gratis online kursus]

Sådan tilbyder du de rigtige produkter til dit publikum hver gang.”

Gratis minikursus til dig, der bøvler med at få gang i din online business eller skal til at begynde at sælge produkter eller ydelser.

Kurset består af 4 korte lektioner, et resumé og 2 mini teori-lektioner.

Jeg har et par spørgsmål til dig, inden du starter og lige efter lektionerne, som jeg håber, du vil besvare. 

Din mening betyder nemlig rigtig meget. 🙂

Klik her for at gå til kurset