Ting, du skal du vide om dine potentielle kunder
Hvor godt kender du dine potentielle kunder?
Du har sikkert beskrevet mindst en kundeavatar. Du kender hendes alder, hendes indkomst og uddannelsesniveau. Du ved, hvor hun bor, hvor mange børn hun har og hvad hendes største drømme er.
Men ved du, hvad der virkelig driver hende?
Ikke, hvad hun ønsker sig (vi vil alle gerne have flere penge og mere fritid), men endnu vigtigere, hvad der er hendes største “smertepunkter”.
Kender du dem?
Når du finder ud af det, vil du ikke alene være i stand til udarbejde produkter og tilbud, der appellerer til hende, dine tekster vil blive markant bedre.
Tænk over det…
Hvis du ikke er særlig teknik interesseret, men alligevel i et anfald af ”nu prøver jeg lige at gøre noget” kommer til at vælte hele din hjemmeside, så vil WordPress og hjemmesider blive et enormt “smertepunkt” for dig.
Forestil dig så, at du finder en person, der ikke bare arbejder med WordPress, men som også deler eksempler på, hvordan hun har reddet sine kunders hjemmesider efter den slags katastrofer.
Hun har tydeligvis fikset dit største “smertepunkt” og du er solgt!
Det samme gælder for dine potentielle kunder
Vis dem, at du kan hjælpe dem med at fikse eller undgå deres “smertepunkter” eller endnu bedre fjerne dem fuldstændigt – så skaber du øjeblikkeligt en stærk forbindelse.
Du har muligvis allerede en god fornemmelse af, hvad der forårsager dine kunders problem og udfordring, men hvis ikke, er der mange måder at finde ud af det på.
- Tal med dem. Hvad spørger eller klager de oftest over?
- Lyt med i grupper, fora, på sociale medier og andre steder, hvor dit publikum findes. Hvad kæmper de med?
- Læserundersøgelser. De er – hvis spørgsmålene er gode – altid en rig kilde til virkelig god og nyttig information. Vær særlig opmærksom på de ord og sætninger dine læsere bruger til at beskrive deres problemer med.
- Hold øje med dine kolleger/konkurrenter. Hvilke udfordringer og “smertepunkter” tager de fat på?
Når du har afdækket dine ideelle kunders største udfordringer, har du et kraftfuldt værktøj, som du kan bruge – ikke kun i din salgstekster, men også til at hjælpe dig med at definere dine produkter og ydelser.
Hvis du kan hjælpe dine kunder med at overvinde de værste, mest presserende problemer, de står over for, uanset om det er en mangel på selvtillid, it-forskrækkelse, lidelser, nybegynderudfordringer, frygt for at holde oplæg,…, vil du straks blive en meget mere værdifuld ressource i din branche og niche.
Og når du efterfølgende indarbejder de samme smertepunkter i dine salgstekster, vil dine konverteringer stige dramatisk.
Gratis minikursus til dig, der bøvler med at få gang i din online business eller skal til at begynde at sælge produkter eller ydelser.
Kurset består af 4 korte lektioner, et resumé samt 2 små teori-lektioner. Det vil helt sikkert give dig et par AHA oplevelser!