Pust nyt liv i dine onlineprodukter
Optimering af ressourcer er ikke kun forbeholdt fysiske produkter som tøj, glas og plastic, men kan også med fordel anvendes på digitale produkter.
Små justeringer kan gøre den helt store forskel og du kan skabe et helt nyt produkt ud fra det eksisterende. Det betyder nye muligheder, øget indtjening og sparer dig for en masse tid og energi, fordi forarbejdet er gjort og indholdet ligger allerede klar.
Ved du, hvor let det er at puste nyt liv i dit onlinekursus?
Det kræver faktisk kun ganske få justeringer at puste nyt liv i et allerede eksisterende digitalt produkt. Det er smart og tidsbesparende, fordi du udover at skabe ekstra indtjening, skal investere langt mindre tid i justeringer end i udarbejdelse af et helt nyt produkt.
Det er helt almindeligt, at interessen for et digitalt produkt flader ud relativt kort tid efter lanceringen og det samme gør salget derfor også. Det skyldes ikke, at produktet er blevet dårligere, men bare at det ikke længere når ud til nye potentielle kunder, fordi din markedsføringsindsats helt naturligt falder.
Og hvad sker der så?
Så ligger det smukke, digitale produkt og samler virtuelt støv på de imaginære hylder. Det er synd!
Måder at puste nyt liv i dit eksisterende digitale produkt
- Lave en freebie, der matcher dit produkt
- Planlægge en tidsbegrænset rabat eller bonus
- Opdatere og opgradere produktet
- Perfektionere salgsprocessen
- Lave en light udgave af produktet
- Udgive produktet i flere forskellige formater
- Oprette en konkurrence
Jeg har samlet de 7 strategier i en kort og overskuelig PDF-guide:
PDF GUIDE
7 strategier,
der puster nyt liv i dit eksisterende digitale produkt
Du kan med ganske få justeringer puste nyt liv i et allerede eksisterende digitalt produkt. Det er smart og tidsbesparende, fordi du udover at skabe ekstra indtjening, skal investere langt mindre tid i justeringer end i udarbejdelse af et helt nyt produkt.